Grāmatu izstādes:
Lasītprasmes apguve ir viens no bērnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Lielākoties bērni apgūst lasīšanas pamatus jau sākumskolā, tomēr līdz lasīšanai ar prieku un izpratni ejams grūts ceļš. Lasītprasme tiek skatīta kā visaptveroša spēja izprast, izmantot un pārdomāt rakstu valodas formas, lai iegūtu personīgo un sociālo piepildījumu. Lasītprasme ir spēja atveidot skaņas ar burtiem, savienot burtus vārdos, uztvert, izprast, analizēt un novērtēt rakstītu tekstu, apzināties lasīšanas mērķi un izvēlēties atbilstošu lasīšanas veidu. Tās apguve ir viens no bērna izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem, kas attīstās pirmsskolas un sākumskolas posmā.
2023.gada 20.oktobrī Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte rīkoja metodisko semināru “Kompetenci veicinoša tehnoloģijām bagātināta izglītība” par starptautiskos projektos izstrādātajām idejām un ieteikumiem kompetenci veicinošas izglītības īstenošanai dažādos izglītības posmos, kurā piedalījās arī Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotājas Ilze Džigune, Maija Zeilāne, Lāsma Gūte un Kristīne Bērziņa.
Kokneses pamatskolas attīstības centrā no 02.10.2023. līdz 06.10.2023. notika drošības nedēļas pasākumi. Ceļu satiksmes noteikumu ievērošanai bija tēma “Iepazīsti drošību interaktīvā vidē”. Pārrunājām drošību uz ceļiem. Tumšajam laikam sākoties svarīgi, lai mums katram būtu atstarotājs. Kad dodamies uz skolu, mēs esam satiksmes dalībnieki, kuriem arī ir jāievēro noteikumi, tas pats attiecas, ja uz skolu braucam ar riteni, bet ja mūs skolā nogādā ar mašīnu – tajā obligāti ir jāpiesprādzējas. Mācībām izmantojām CSDD mājas lapu (www.berniem.csdd.lv), kur interaktīvā vidē ir iespēja mācīties un pārbaudīt savas zināšanas par drošību sev apkārt – video materiālus, spēles.
Lai veicinātu Latgales reģiona speciālo skolu izglītojamo radošās izpausmes un publiskās uzstāšanās iemaņas Rēzeknes novada speciālā pamatskola jau vairākus gadus organizē festivālu “Folkloras maltuve”. Pasākuma mērķis ir veicināt saskarsmes prasmes un sadraudzību starp skolām.
Iekļaujoša izglītība ANO vadlīnijās tiek definēta kā process, kurā tiek apmierinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācībās, kultūrā un dažādu sociālo kopienu dzīvē. Organizējot iekļaujošu izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes atbilstoši savām spējām, attīstības līmenim un veselības stāvoklim. 2023.gada 18.oktobrī Kokneses pamatskolas - attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence un metodiķe I.Gerasimova viesojās Madonas novada izglītības pārvaldē, lai kopā ar skolu vadītājiem un atbalsta speciālistiem pārrunātu aktualitātes par mācību procesa organizēšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, individuālo plānu veidošanu, atbalsta sniegšanas iespējām. Kā vienu no svarīgākajiem jautājumiem skolu ikdienas darbā semināra dalībnieki norādīja komunikācijas grūtības ar vecākiem, viņu nevēlēšanos iesaistīties un visas atbildības “novelšanu” uz izglītības iestādi. Tādēļ lektores iepazīstināja ar iespējamajiem risinājumiem sadarbības uzlabošanai un sniedza praktiskus ieteikumus sarunas ar vecākiem veidošanai, akcentējot bērna sasniegumus un nepieciešamo rīcību problēmu novēršanā.
Sports un veselība stundas var organizēt arī radoši!
Oktobrī Kokneses pamatskolas - attīstības centra jaunāko klašu skolēni "Sports un veselība" stundā ir radījuši skaistus rudens koka zīmējumus, izmantojot veļas knaģus un vates pomponiņus. Šī radošā nodarbība palīdzēja bērniem uzlabot sīko roku motoriku, attīstīt māksliniecisko iztēli un apgūt prasmes darboties ar dažādiem materiāliem. Izmantojot daudzveidīgas mācību darba organizēšnas formas un metodes stundā veiksmīgi integrēti vizuālās mākslas un dabaszinību elementi, nodrošinot starppriekšmetu saikni un uzdevumu saikni ar reālo dzīvi.
Lasīt visu ziņu