Izglītības procesa centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes, kas, savukārt, ir sasniedzams ar mērķtiecīgu skolotāja darbību. Arī Kokneses pamatskolas - attīstības centra mācību procesā būtiskākais ir izglītojamais, viņa individuālās spējas un attīstības dinamika. Skolas mērķu sasniegšanai ir nepieciešami pedagogi, kuriem ir pieredze kvalitatīvā, inovatīvā, mūsdienīgā satura nodrošināšanā, skolēnu radošo spēju attīstīšanā, kuri spēj veicināt būtiskas pārmaiņas izglītības vidē, sekmē pāreju uz jauniem mācīšanas veidiem. Izglītības iestāde jau vairāku gadu garumā sekmīgi realizē Erasmus+ projektus, kuri dod iespēju iepazīt dažādu Eiropas valstu inovatīvās izglītības koncepcijas un metodisko pieredzi, uzlabot dalībnieku izpratni par citām kultūrām un valstīm. Erasmus+ 2020 projekta “Kopā mēs varam un darām” mobilitāšu braucienos gūtā pieredze uzlabo izglītības iestādes darbības kvalitāti un veicina skolas kā attīstības centra izaugsmi.
Mācību sasniegumu vērtēšanas mērķis ir informācijas iegūšana, lai spriestu par izglītojamā sniegumu vai sasniegto rezultātu un izglītības programmā noteikto zināšanu, prasmju un iemaņu apguves līmeni, iegūtu atgriezenisko saiti. Tā ir izglītības procesa sastāvdaļa mācību sasniegumu attīstības dinamikas noteikšanai un izglītības procesa pilnveidošanai. 2021.gada 28.septembrī Ministru kabineta veiktie grozījumi noteikumos Nr.747 paredz, ka turpmāk vērtēšanas kārtība speciālās izglītības programmās skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem tiek regulēta Valsts pamatizglītības standartā, jo 2006. gada 20. jūlija Ministru kabineta noteikumi Nr. 492, kas noteica mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību speciālās izglītības programmās, ir zaudējuši spēku.
UNESCO iekļaujošu izglītību definē kā procesu, kurā tiek nodrošinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, veicinot ikviena līdzdalību mācību procesā, kultūrā un dažādu kopienu dzīvē, mazinot atstumtību izglītības ieguves procesā. Ikdienas dzīvē mēs arvien biežāk sastopamies ar cilvēku dažādību – atšķirīgu kultūras un sociālo pieredzi, nevienādām intelektuālajām spējām vai nepietiekamu fizisko veselības stāvokli. Sabiedrībai ir jāturpina mainīties, kā svarīgāko nosakot domāšanas virzienu, kurā galvenā vērtība ir cilvēks, un tikai jebkura cilvēka ērtības un drošība ir svarīgākie humānas vides veidošanas kritēriji, kuri padara pakalpojumus, izglītību un infrastruktūru pieejamu ikvienam sabiedrības loceklim, neskatoties uz speciālām vajadzībām, uztveres vai veselības problēmām.
Izglītības likums nosaka, ka ikvienam cilvēkam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību neatkarīgi no mantiskā un sociālā stāvokļa, rases, tautības, etniskās piederības, dzimuma, reliģiskās un politiskās pārliecības, veselības stāvokļa, nodarbošanās un dzīvesvietas, kas ir arī iekļaujošās izglītības būtība. Šobrīd iekļaujoša izglītība tiek definēta kā process, kurā tiek nodrošinātas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācību procesā, kultūrā un samazinot iespējas būt izslēgtiem no izglītības ieguves procesa. Katrai izglītības iestādei jānodrošina, ka bērni mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, kā arī saņem atbilstošu palīdzību mācību satura apguvē.
Katra skolotāja darbības kodols ir viņa profesionālā kompetence, ko pedagoģijas profesore I.Maslo raksturo kā pieredzes gūšanas pamatotu spēju un pieredzes individuālu kombināciju, kā arī izglītības procesā iegūto un uz zināšanām, pieredzi, vērtībām un attieksmēm balstītu spēju, kas izpaužas prasmēs un gatavībā pedagoģiskajai darbībai. Kokneses pamatskola – attīstības centrs, kurā mācās bērni ar speciālām vajadzībām, jau vairākus gadus iesaistās starptautiskos projektos, lai pedagoģiskais personāls un skolas vadība gūtu pieredzi kvalitatīva, moderna mācību procesa organizēšanā un vadīšanā, jo mūsdienu izglītībā ir svarīgi mainīt mācīšanās pieejas mērķi, panākt, lai audzēkņi spētu apgūtās zināšanas un prasmes pārnest uz iepriekš neparedzētām dzīves situācijām un paust savu attieksmi.