Izglītības iestāde ir sabiedrības mikropasaule, kas atspoguļo tās daudzveidību un dažādību. Tā ir vieta, kurā, apgūstot mācību saturu, arī iepazīst sevi, izzina apkārtējo pasauli, mācās pieņemt un respektēt dažādību – ticībā, izskatā, domāšanā, dzīves uztveres veidā. Latvijas izglītības sistēmā ir sākušās būtiskas pārmaiņas, tiek pilnveidots mācību saturs un pieeja, lai ikvienā skolā visiem bērniem nodrošinātu mūsdienām atbilstošu izglītību, dodot iespēju iegūt lietpratīgam skolēnam nepieciešamās zināšanas, izpratni, prasmes un vērtības. Notiek mācību pieejas maiņa visos mācību priekšmetos, tomēr saglabājot vienu virzienu – padarot mācību procesu jēgpilnu un sasaistot to ar reālo dzīvi. Pārmaiņas skar visus izglītības posmus un veidus, arī speciālo izglītību, kura Vispārējās izglītības likumā tiek definēta kā vispārējās izglītības īpašais veids, kas sniedz iespēju personām ar speciālām vajadzībām un/vai veselības traucējumiem iegūt izglītību atbilstoši viņu speciālajām vajadzībām.
Lasīt visu ziņu (1)Nordplus izglītības projektos piedalās skolēni, skolotāji, studenti, pasniedzēji un pieaugušie no Baltijas un Ziemeļvalstīm. Šo programmu 1988./1989. gadā izveidoja Ziemeļu Ministru padome. Sākotnēji tajā piedalījās tikai Ziemeļvalstis, taču kopš 2008.gada programmā piedalās arī Baltijas valstis, lai uzlabotu un ieviestu jauninājumus Baltijas un Ziemeļvalstu izglītības sistēmā.
Lasīt visu ziņuErasmus+ mācību mobilitātes ir iespēja izglītībā iesaistītajiem mācīties un gūt pieredzi ārvalstīs. Tās ļauj skolotājiem doties uz kādu no Erasmus+ partnervalsti, lai mācītos, padziļinātu savu kompetenci un atpakaļ uz Latviju pārvestu jaunu akadēmisko, profesionālo un dzīves pieredzi.
Kokneses pamatskolas – attīstības centram ir svarīga pedagoģiskā personāla profesionālisma, kompetences, motivācijas un kapacitātes paaugstināšana, lai nodrošinātu kvalitatīvu un konkurētspējīgu izglītības procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām, sniegtu atbalstu reģiona izglītības iestāžu pedagogiem, izglītojamiem un vecākiem.
Lasīt visu ziņuMūsdienu pasaulei ir raksturīgas nemitīgas pārmaiņas un attīstība, kas būtiski ietekmē arī izglītības sfēru un tajā sastrādājošos. Cilvēku darbība visdažādākajās jomās kļūst arvien plašāka un neparedzamāka, jo to ietekmē globalizācija, informācijas tehnoloģiju attīstība un vērtību daudzveidība. Bērniem ir jāiemācās dzīvot vidē, kas nepārtraukti mainās un jau skolas solā ir jāiegūst tādu mācīšanās pieredzi, kas ļauj vispusīgi vērtēt situāciju, brīvi un adekvāti rīkoties. Mācīties spējīga sabiedrība nevar pastāvēt bez mācīties spējīga skolotāja, līdz ar to tālākizglītības nozīme ar katru gadu pieaug, jo, ja zināšanas netiek papildinātas, nav iespējams saglabāt konkurētspēju.
Vērtības nepastāv izolēti pašas par sevi. Tās arī nav harmoniskas, nepretrunīgas. Bieži tās nonāk pretrunā cita ar citu. Tādēļ vēl svarīgāka par pašām vērtībām ir vērtību sistēma ar savām hierarhijām un morālajām dilemmām. Tieši morālās dilemmas, kad ir jāizšķiras starp divām vai vairāk vērtībām, atklāj attiecīgās sabiedrības vērtību sistēmu. Katram cilvēkam tā ir konkrēti sava, taču lielākoties tā vienā sabiedrībā tomēr ir kopīga. Tieši šī kopīgā vērtību sistēma raksturo konkrēto sabiedrību kā tādu. Un tā savukārt atrodas ciešā saistībā ar attiecīgo valsts iekārtu. Autoritārā, totalitārā sabiedrībā ir sava vērtību sistēma, demokrātiskā sabiedrībā tā ir cita, kas būtiski atšķiras no autoritāras vai totalitāras sabiedrības vērtību sistēmas.
No valsts prezidenta Egila Levita runas Skola2030 konferencē “Skola katram bērnam”
18. augustā Kokneses pamatskolas – attīstības centra projekta “Skola 2030” komanda devās uz Ādažiem, kur norisinājās projekta noslēguma konference “Mūsu skola katram bērnam”.
Lasīt visu ziņu (4)Pavasaris dabā modina jaunu rosību. Laiks kļūst siltāks un dienas – garākas. Uzzied košas puķes, sāk skanēt putnu dziesmas. Taču šis pavasaris atnāca, nesdams sev līdzi Covid – 19 pandēmiju, kad tika izjaukts ierastais dzīves ritms, skolas pārtrauca klātienes mācības un bija jāievēro dažādi ierobežojumi.
Kokneses pamatskolā – attīstības centrā par to, ka straujiem soļiem tuvojas vasara, liecina ikgadējā skolotāju metodisko darbu skate “Ideju tirgus 2020”, kurā savus digitāli interaktīvos darbus, akcentējot jēgpilnu pieeju izglītības procesā, iesniedza trīsdesmit divi Skolas – centra pedagogi.
“Vecāku skoliņas” ceturtā nodarbība Kokneses pamatskolā – attīstības centrā
Kokneses pamatskolas – attīstības centra komanda saka lielu paldies visiem vecākiem, kuri apmeklē un aktīvi iesaistās “Vecāku skoliņas” nodarbībās, lai saņemtu atbalstu jautājumos, kas saistīti ar bērnu intelektuālo un emocionālo audzināšanu, uzvedības problēmu risināšanu, mācītos darboties kopā gan gatavojot apsveikumus, gan dodoties uz teātra izrādi.
Lasīt visu ziņu