Izglītības iestāde ir mikropasaule sabiedrībā, kurā, bērns, apgūstot mācību saturu, iepazīst sevi, izzina apkārtējo pasauli, mācās pieņemt dažādību. Skolotājs ir ne tikai palīgs zināšanu apguvē un mācīšanās procesā, bet arī pats nepārtraukti papildina savas zināšanas par skolēnu spēju attīstīšanu, mācīšanās vadību, problēmu izvērtēšanu un risināšanu, izglītības procesa padarīšanu jēgpilnu un saistītu ar reālo dzīvi.
Kad koku lapas sāk zaudēt savu vasarīgo krāšņumu, zaļā krāsa lēnām pārtop dzeltenā vai sarkanīgā tonī, vēsais vējš traucas pāri koku galotnēm, zinām, ka tuvojas rudens, un skolā sāks skanēt zvans, kurš Kokneses pamatskolā – attīstības centrā aicinās uzsākt jaunu mācību gadu. Skolēniem tā ir bezrūpīga vasaras brīvlaika atpūta ar piedzīvojumu un jautrības mirkļiem, bet izglītības iestādes kolektīvam tas ir laiks, lai sagatavotos jaunam darba cēlienam.
Mūsdienu sabiedrībā daudz tiek runāts par 21.gadsimtam atbilstīgu izglītības vidi un procesu, kas attīstītu skolēnu spēju mācīties mūža garumā, domāt un darboties kompleksās situācijās, dzīvot pasaulē kā aktīvam, atbildīgam pilsonim, savukārt, skolotājam jābūt profesionāli kompetentam, lai sniegtu skolēniem nevis gatavas zināšanas, bet mācītu un motivētu mācīties. Latvijas izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021. – 2027.gadam “Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai” tiek akcentēta nepieciešamība stiprināt iespējas mācīties visa mūža garumā, prasmju, zināšanu un attieksmju regulāra atjaunošana, papildināšana un attīstība. Viens no pamatmērķiem ietver gan speciālās izglītības dimensiju, gan iekļaujošas izglītības pieejas nodrošināšanu visos izglītības līmeņos. Speciālā izglītības sistēma pakāpeniski tiek pārveidota par iekļaujošo, tādēļ skolēnam ar speciālām vajadzībām jānodrošina individualizēta un personalizēta pieeja izglītībai, iespējas attīstīt savu potenciālu, kas atbilst viņa vajadzībām un iespējām, lai sekmētu pilnvērtīgu iekļaušanos sabiedrības dzīvē. Skola ir vieta, kurā cilvēki mācās, iegūst zināšanas un prasmes, kas būs noderīgas turpmākajā dzīvē. Mācīšanās procesa organizators ir skolotājs, kurš ne tikai palīdz skolēniem informāciju pārveidot zināšanās un zināšanas pieredzē, bet arī pats regulāri papildina savu profesionālo kompetenci.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs ir izglītības iestāde, kura papildus izglītības programmu realizēšanai veic arī speciālās izglītības attīstības centra funkcijas, nodrošinot metodiskas un konsultatīvas palīdzības sniegšanu skolotājiem, izglītojamajiem, viņu likumiskajiem pārstāvjiem, kā arī kursu, lekciju, konferenču un semināru organizēšanu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu un konkurētspējīgu izglītības procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām un sniegtu atbalstu reģiona skolu pedagogiem, Kokneses pamatskola – attīstības centrs sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju 2021.gada rudenī realizēs divas bezmaksas pedagogu profesionālās kompetences pilnveides programmas astoņām dalībnieku grupām Skolas – centra telpās: “Pedagoģiskā procesa plānošana un vadīšana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām” un “Stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai, korekcijai un agresijas novēršanai”. Dalība kursos paaugstinās skolotāju profesionālo kompetenci pedagoģiskā procesa plānošanā un vadīšanā izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, un pilnveidos prasmes uzvedības problēmu risināšanā darbā ar izglītojamiem, kuriem ir uzvedības traucējumi.
Interesentiem lūgums rakstīt uz epastu: kiac_metodiki@inbox.lv papildus informācijas iegūšanai.
Inese Svence
Elīna Ivanāne
Ineta Gerasimova
Kokneses pamatskola – attīstības centrs jau vairākus gadus veiksmīgi realizē Erasmus+ projektus, kā rezultātā gūta starptautiska pieredze un jaunas zināšanas mūsdienīgas izglītības nodrošināšanā, iepazīta inovatīvu un modernu mācību metožu pielietošana izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, sekmēta pedagogu personības, pozitīvās domāšanas un pašpilnveides kompetences attīstīšana, uzlabotas pedagogu svešvalodu zināšanas un izpratne par Eiropas kultūrām.
Lasīt visu ziņuMūsdienu dzīves temps kļūst straujāks, pedagogiem jābūt labi izglītotiem un radošiem profesionāļiem, kas pārdomā savu pedagoģisko darbību un pielāgo to bērnu vajadzībām, tādēļ arvien svarīgāka kļūst nepieciešamība pēc zināšanu papildināšanas un pilnveidošanas, jo pedagogam ir jāpiemērojas pilnīgi jaunām situācijām skolu ikdienā. Latvijas izglītības sistēma ir ceļā uz iekļaujošu izglītību, tomēr daudziem vispārizglītojošo skolu pedagogiem nepietiek pieredzes un vajadzīgo zināšanu par bērniem ar speciālām vajadzībām, par izglītības procesa organizēšanu un uzvedības problēmu risināšanas iespējām.
Kokneses pamatskola – attīstības centrs ir mūsdienīga speciālās izglītības iestāde, kura nodrošina kvalitatīvu mācību un audzināšanas procesu skolēniem ar speciālām vajadzībām. Skola ir arī speciālās izglītības attīstības centrs, kurš organizē konferences, kursus, seminārus, sniedz atbalstu un konsultācijas pedagogiem, skolēniem un viņu vecākiem, izstrādā metodiskus materiālus un ieteikumus, tādēļ pedagogiem ir svarīgi nepārtraukti papildināt zināšanas, gūt jaunu pieredzi izglītības procesa vadīšanas modernizācijā un daudzveidīgu mācību metožu pielietošanā. Sākot ar 2016.gadu, skola piedalās Erasmus+ projektos, tādējādi, attīstot sadarbību ar ārvalstu izglītības iestādēm, veicinot izglītības procesa internacionalizāciju, sekmējot pedagoģiskā personāla un vadības profesionālo kompetenču pilnveidi, uzlabojot pedagogu metodiskās zināšanas un prasmes skolēnu ar speciālām vajadzībām izglītošanā.
Lasīt visu ziņu