Mācību sasniegumu vērtēšanas mērķis ir informācijas iegūšana, lai spriestu par izglītojamā sniegumu vai sasniegto rezultātu un izglītības programmā noteikto zināšanu, prasmju un iemaņu apguves līmeni, iegūtu atgriezenisko saiti. Tā ir izglītības procesa sastāvdaļa mācību sasniegumu attīstības dinamikas noteikšanai un izglītības procesa pilnveidošanai. 2021.gada 28.septembrī Ministru kabineta veiktie grozījumi noteikumos Nr.747 paredz, ka turpmāk vērtēšanas kārtība speciālās izglītības programmās skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem tiek regulēta Valsts pamatizglītības standartā, jo 2006. gada 20. jūlija Ministru kabineta noteikumi Nr. 492, kas noteica mācību sasniegumu vērtēšanas kārtību speciālās izglītības programmās, ir zaudējuši spēku.
UNESCO iekļaujošu izglītību definē kā procesu, kurā tiek nodrošinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, veicinot ikviena līdzdalību mācību procesā, kultūrā un dažādu kopienu dzīvē, mazinot atstumtību izglītības ieguves procesā. Ikdienas dzīvē mēs arvien biežāk sastopamies ar cilvēku dažādību – atšķirīgu kultūras un sociālo pieredzi, nevienādām intelektuālajām spējām vai nepietiekamu fizisko veselības stāvokli. Sabiedrībai ir jāturpina mainīties, kā svarīgāko nosakot domāšanas virzienu, kurā galvenā vērtība ir cilvēks, un tikai jebkura cilvēka ērtības un drošība ir svarīgākie humānas vides veidošanas kritēriji, kuri padara pakalpojumus, izglītību un infrastruktūru pieejamu ikvienam sabiedrības loceklim, neskatoties uz speciālām vajadzībām, uztveres vai veselības problēmām.
Izglītības likums nosaka, ka ikvienam cilvēkam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību neatkarīgi no mantiskā un sociālā stāvokļa, rases, tautības, etniskās piederības, dzimuma, reliģiskās un politiskās pārliecības, veselības stāvokļa, nodarbošanās un dzīvesvietas, kas ir arī iekļaujošās izglītības būtība. Šobrīd iekļaujoša izglītība tiek definēta kā process, kurā tiek nodrošinātas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācību procesā, kultūrā un samazinot iespējas būt izslēgtiem no izglītības ieguves procesa. Katrai izglītības iestādei jānodrošina, ka bērni mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, kā arī saņem atbilstošu palīdzību mācību satura apguvē.
Katra skolotāja darbības kodols ir viņa profesionālā kompetence, ko pedagoģijas profesore I.Maslo raksturo kā pieredzes gūšanas pamatotu spēju un pieredzes individuālu kombināciju, kā arī izglītības procesā iegūto un uz zināšanām, pieredzi, vērtībām un attieksmēm balstītu spēju, kas izpaužas prasmēs un gatavībā pedagoģiskajai darbībai. Kokneses pamatskola – attīstības centrs, kurā mācās bērni ar speciālām vajadzībām, jau vairākus gadus iesaistās starptautiskos projektos, lai pedagoģiskais personāls un skolas vadība gūtu pieredzi kvalitatīva, moderna mācību procesa organizēšanā un vadīšanā, jo mūsdienu izglītībā ir svarīgi mainīt mācīšanās pieejas mērķi, panākt, lai audzēkņi spētu apgūtās zināšanas un prasmes pārnest uz iepriekš neparedzētām dzīves situācijām un paust savu attieksmi.
Latvijas izglītības attīstības pamatnostādnēs 2021. – 2027.gadam “Nākotnes prasmes nākotnes sabiedrībai” tiek akcentēta nepieciešamība stiprināt iespējas mācīties visa mūža garumā, prasmju, zināšanu un attieksmju regulāra atjaunošana, papildināšana un attīstība. Viens no pamatmērķiem ietver gan speciālās izglītības dimensiju, gan iekļaujošas izglītības pieejas nodrošināšanu visos izglītības līmeņos. Speciālā izglītības sistēma pakāpeniski tiek pārveidota par iekļaujošo, tādēļ skolēnam ar speciālām vajadzībām jānodrošina personalizēta pieeja izglītībai, iespējas attīstīt savu potenciālu, kas atbilst viņa vajadzībām un prasmēm, lai sekmētu pilnvērtīgu iekļaušanos sabiedrības dzīvē.
Rudenīgā un vējainā 2021.gada 28.oktobra diena Kokneses pamatskolai – attīstības centram sākās ar brīnišķīgām ziņām un apsveikumiem no eTwinning Centrālā atbalsta dienesta par to, ka skola ir apbalvota ar Eiropas Kvalitātes sertifikātiem par lielisko darbu eTwinning projektos “BİRLİKTE GÜÇLÜYÜZ & WE ARE STRONG TOGETHER” un “Bir de Böyle Dinle”. Tas nozīmē, ka mūsu darbs, mūsu skolēnu darbs un mūsu izglītības iestāde ir novērtēta visaugstākajā Eiropas līmenī un projekti tiks izrādīti īpašā Eiropas Portāla vietnē www.etwinning.net.
2021. gada 20.oktobrī Kokneses pamatskolas – attīstības centra metodiskā dienesta speciālisti virtuālajā vidē tikās ar Jēkabpils 2.vidusskolas pedagogiem un atbalsta komandas speciālistiem, lai kursu “Skolēnu uzvedības vadīšana un korekcija izglītības iestādē” laikā paaugstinātu kvalitatīva, praksē balstīta pedagoģiskā personāla profesionālo kompetenci darbā ar izglītojamiem, kuriem ir uzvedības traucējumi, un veicinātu šo problēmu risināšanas prasmju pilnveidošanu izglītības iestādē.
