Starptautiskais eTwinning projekts “Vāru, vāru putriņu…” sadarbībā ar Lietuvas Ķēdaiņu “Spindulio” skolu
Projekta koordinatori: Gunita Dambe un Dace Ūdre
Projekta dibinātāji: Kokneses pamatskola – attīstības centrs (Latvija) un Kedainiy “Spindulio” mokykla (Lietuva)
Lasīt visu ziņu2024. gada 9.maijā Kokneses pamatskolas – attīstības centra deju kolektīvs kļuva par vienu no 12 laureātiem fonda “Nāc līdzās!” integratīvās mākslas festivālā, kas notika Rīgā VEF Kultūras pilī un ieguva tiesības piedalīties labdarības koncertā “Nāc līdzās Ziemassvētkos”, kas norisinājās 2024. gada 9. decembrī Ogres kultūras centrā.
Lasīt visu ziņu (3)Mūsdienu izglītības iestādēs atbalsta komandas loma kļūst arvien nozīmīgāka izglītojamo vispusīgas attīstības un labklājības nodrošināšanā. Tās darbs ir vērsts uz individuālu pieeju ikkatram, palīdzot pārvarēt mācību un emocionālās grūtības, kā arī veicinot pozitīvu un iekļaujošu mācību vidi.
Lasīt visu ziņu (3)Latvijā vispārizglītojošajās skolās mācās arvien vairāk bērnu ar speciālām vajadzībām, tādējādi realizējot iekļaujošu izglītību. Izglītības likums nosaka, ka ikvienam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, kas tiek skaidrota kā process, kurā tiek nodrošinātas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, palielinot līdzdalības iespējas un samazinot iespējas būt izslēgtiem no izglītības procesa, jo visi skolēni mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, saņem atbilstošu palīdzību. Lai nodrošinātu kvalitatīvu mācību procesu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, pedagogu zināšanas par iekļaujošās izglītības jomu nereti ir nepietiekamas.
Lasīt visu ziņuDecembra mēnesis “Bērnu, jauniešu un vecāku žūrijas 2024” dalībniekiem ir laiks, kad nepieciešams pamudinājums, lai turpinātu lasīt kolekcijas grāmatas, tāpēc rūķi bija sarūpējuši balvas čaklajiem lasītājiem. Kokneses pamatskolas – attīstības centra bibliotēkā 2024. gadā lasītveicināšanas programmā sākotnēji iesaistījās 30 skolēni, bet saņemt Ziemassvētku dāvanu varēja tie, kuri bija izlasījuši vismaz vienu darbu no kolekcijā iekļautajiem izdevumiem. Bibliotēkas rūķis bija sagatavojis uzdevumus, kur bija jānosaka, no kura darba ir tēls un jāprognozē, kā sarindosies žūrijas kolekcijas grāmatas pēc ekspertu balsojuma. Bērni, kopīgi vienojoties, pirmajā vietā “5+” grupā ierindoja Kirkopelto “Molli” un izdevumu par divām sirdīm “Sirdslietas”, “9+” grupā nobalsoja par Kofa dzejoļu grāmatu “Kur palika bērni?” un poļu rakstnieka Malkovska stāstu “Kamils, kurš skatās ar rokām”, “11+” grupā prognozes bija, ka pirmās vietas var ieņemt darbi ar galvenajiem tēliem Klāruku vai Džūliju.
Lasīt visu ziņu (4)Iekļaujošā sabiedrībā tiek cienītas un atbalstītas visu sabiedrības locekļu tiesības uz izglītību, sociālo aizsardzību un iesaisti darba tiesiskajās attiecībās neatkarīgi no viņu etniskās izcelsmes, tiesiskā statusa, veselības stāvokļa vai citām atšķirībām, kas var kļūt par atstumtības cēloņiem. Dažādība ir resurss un vērtība, tā ir iespēja mācīties ieklausīties, pamanīt, palīdzēt, atbalstīt, uzticēties un uzņemties atbildību. Tikai kopā darbojoties un meklējot atbildes, varam veidot iekļaujošu sabiedrību, kurā tiek akcentēta katras personas ar garīga rakstura traucējumiem unikalitāte un stiprās puses, lai nodrošinātu ikviena spējām atbilstošu izglītību un iekļaušanos darba tirgū.
Lasīt visu ziņu