Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

Uzmanības centrā - lasītprasme

08.01.2024

erasmus-logo.jpgphoto-2024-01-08-15-53-38-1.jpgSkolēnu Ziemas brīvdienu laikā Kokneses pamatskolas – attīstības centra skolotāji papildināja savu profesionālo pedagoģisko kompetenci, piedaloties seminārā “Mūsdienīgas mācību metodes efektīvai valoddarbības prasmju apgūšanai un informāciju tehnoloģiju lietošanai”, kas notika 2024.gada 3.janvārī izglītības iestādē.

Speciālās izglītības skolotājas Elīna Māliņa un Daina Logina dalījās pieredzē ar projekta Erasmus+2023 mobilitātes kursos "ICT and Outdoor Teaching and Learning" Nica, Francijā gūtajām zināšanām par informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pielietojumu mācīšanas un mācīšanās procesā āra nodarbībās. Viņas iepazīstināja semināra dalībniekus ar daudzveidīgu inovatīvu mācību metožu un digitālo tehnoloģiju izmantošanu, organizējot jēgpilnu, saistošu un izzinošu mācību procesu izglītojamiem. Savukārt, skolotājas Svetlana Mateša un Kristiāna Ancelāne iepazīstināja kolēģus ar mākslīgā intelekta piedāvātājām iespējām izglītības procesā,  izmantojot platformas ChatGPT4 un BARD (Google).

Pēdējo gadu pētījumi liecina, ka lasītprasmes līmenis skolēniem nav pietiekams. Tai ir izšķirīga nozīme bērna izglītībā gūtajām sekmēm un vēlāk sasniegumiem profesionālajā karjerā, jo, jau uzsākot skolas gaitas, no bērna tiek gaidīts, ka viņš spēs izlasīt tekstu un saprast, ko viņš ir izlasījis. Ir dažādas metodes, kā bērnam iemācīt ne tikai lasīt, bet arī iemīlēt lasīšanu. Var likt lietā gan tradicionālās metodes – grāmatu  lasīšanu, gan arī padarīt procesu aizraujošāku, izmantojot  mūsdienu tehnoloģijas. Tādēļ, ar interesi semināra dalībnieki klausījās Ph.D., Rīgas 6.vidusskolas latviešu valodas skolotāja, Liepājas Universitātes docenta Andra Krieķa praktiskos ieteikumus lasītprasmes pilnveidošanai. Vieslektors uzsvēra, ka “pilnveidojot lasītprasmi, ieteicams izmantot dažāda veida tekstus atbilstoši mūsdienu pasaules attīstības tendencēm un to informācijas izmantošanas nepieciešamībai ikdienā, t. i., domājot par aktuālo gan īstermiņā, gan ilgtermiņā. Kā viens no nozīmīgākajiem ieteikumiem skolēna lasītprasmes veicināšanā ir sadarbības pilnveide un dažādība, piemēram, skolēns – skolotājs, lai lasītprasmes attīstības procesā iesaistītās personas būtu līdzvērtīgas, tāpat akcentēt skolēna – skolēna sadarbības formas, tā panākot, ka tiek vienlaikus risināti vairākiem skolēniem līdzīgi ar lasītprasmes pilnveidi saistīti jautājumi.”

Paldies visiem semināra dalībniekiem par aktīvu iesaistīšanos, ieinteresētību, dalīšanos pieredzē un ieteikumiem turpmākajiem izglītojošiem pasākumiem!

Kokneses pamatskolas – attīstības centra metodiķe

Ineta Gerasimova

PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top