Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

Mūsdienīga skola – bērns kā aktīvs darītājs

20.03.2024

20240313konferncesafisalabotaml.jpgerasmus-logo.jpgMūsdienu strauji mainīgajā laikmetā skola vairs nevar būt tikai zināšanu avots. Lai bērni spētu veiksmīgi dzīvot nākotnes sabiedrībā, viņiem ir nepieciešamas gan atbilstošas zināšanas, gan prasmes tās lietot, gan arī spēja arvien apgūt ko jaunu. Šodienas skolotāju būtība ir spēja pielāgoties, mainīties līdzi laikam un vēlēšanās mācīties, sasniedzot ikdienas darba mērķi – sniegt bērniem izpratni par apgūto prasmju lietošanu reālās situācijās. Ikvienā skolā ir nepieciešams veidot stimulējošu un atbalstošu vidi, kurā bērni var attīstīt savus talantus un intereses, darboties pie reāliem projektiem un problēmu risināšanas uzdevumiem, kas saistīti ar dzīves realitāti, tādejādi veicinot radošumu, sadarbību un kritisko domāšanu, ņemot vērā skolēnu individuālās vajadzības un mācīšanās stilus.

2024. gada 13.martā, kad visapkārt jau virmo pavasaris un skolēni bauda brīvdienas, Kokneses pamatskolā – attīstības centrā ieradās skolotāji no Aizkraukles, Madonas, Lielvārdes, Ogres, Līvāniem, Jēkabpils, Skrīveriem, Kuldīgas, Bauskas, Ķekavas, Ļaudonas, Krimuldas, Liezēres un Rīgas, lai piedalītos konferencē “Mūsdienīga skola – bērns kā aktīvs darītājs” un papildinātu zināšanas par kvalitatīva izglītības procesa organizēšanu, neiroaktivācijas nozīmi bērniem ar mācīšanās traucējumiem, vērtēšanu kā zināšanu termometru, satiktos ar kolēģiem, iesaistītos domu apmaiņā, saņemtu pozitīvas un turpmāko darbu uzlādējošas emocijas.

Atklājot konferenci, tās dalībniekus uzrunāja Aizkraukles novada pašvaldības domes priekšsēdētāja vietnieks Dainis Vingris, Aizkraukles novada izglītības pārvaldes vadītāja Sarmīte Kļaviņa un Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktore Anita Ščerbinska, novēlot radošu, jaunām zināšanām piepildītu  dienu un prieku par kopā būšanu.

Katram cilvēkam ir savs ritms, tas izpaužas paveiktajos darbos, sirdspukstos un elpošanā. Ar vingrinājumiem netiešā un nepiespiestā veidā var sekmēt aktīvu smadzeņu darbību un attīstīt arī tādas psihes īpašības kā domāšanas elastība, atmiņa, uzmanība un koncentrēšanās spējas, kustību koordinācija, motorika, spēja adekvāti reaģēt. Konferencē ar savu pieredzi un zināšanām dalījās psiholoģijas un pedagoģijas Victor Center direktore Eleonora Palmieri no Maceratas Itālijā, kura apmeklēja Kokneses pamatskolu – attīstības centru Erasmus+ projekta piedāvātās iespējas “ārzemju eksperta vizīte” ietvaros. Lektore dalībniekus iepazīstināja ar neiroaktivācijas procesu, tā nozīmi, stimulējot un uzlabojot smadzeņu darbību, kognitīvās funkcijas, piemēram, atmiņu, uzmanību, koncentrēšanos un domāšanu.

Vērtēšana ir neatņemama mācību procesa daļa, tās primārais mērķis ir dot nepieciešamo informāciju, lai visi izglītības procesā iesaistītie varētu uzlabot mācīšanu un mācīšanos. Tomēr ir jāsaprot, ka vērtējums demonstrē skolēna sniegumu un sasniegto rezultātu konkrētā tematā un laikā. Izglītības uzņēmuma “Lielvārds” kompetences centra vadītāja Dana Narvaiša savas lekcijas laikā aicināja pedagogus uz sarunu par vērtējumu kā zināšanu termometru, jo galvenais, kas ir jāsaprot ikvienam skolotājam, skolēnam un vecākam, – vērtējums un vērtēšana ir divas dažādas lietas, katra ar savu nozīmi. Atzīme/vērtējums nav ne gana iedarbīgs, ne arī ilgtspējīgs rīks, lai motivētu bērnus, svarīgākais ir saņemt efektīvu atgriezenisko saiti mācību procesā, tādēļ skolotājam precīzi jāzina, ko tieši viņš grib iemācīt un kādus rezultātus sasniegt.

Konferences laikā dalībnieki apmeklēja praktiskās darbnīcas, lai papildinātu  zināšanas  un diskutētu par aktuāliem jautājumiem. Uzņēmuma “Lielvārds” tehnoloģiju eksperts Jānis Lūsis vadīja darbnīcu “Photon roboti nodarbībās un mācību stundās”, ar projektu metodes pielietošanu ikdienu mācību procesā dalībniekus iepazīstināja Liene Millere, JSPA digitālās pratības nodaļas koordinatore, bet Victor Center direktore Eleonora Palmieri aicināja visus aktīvi iesaistīties darbnīcā “Motorais treniņš bērniem ar disleksiju, disgrāfiju, dispraksiju”.

Interesantās un darbīgās dienas noslēgumā dalībniekiem bija iespēja iepazīties ar izdevniecības “Skolas vārds” jaunākajiem materiāliem, piedalīties loterijā un noklausīties grupas “Eridana” koncertu. Paldies visiem konferences dalībniekiem par atsaucību, aktīvu darbošanos un uz tikšanos mūsu skolā nākamā gada martā!

Inese Svence

direktores vietniece metodiskajā darbā

Kokneses pamatskola – attīstības centrs


PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top