Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

"Labbūtības veicināšana izglītības procesā vardarbības risku novēršanā, stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai un korekcijai"

03.04.2024

Kokneses pamatskola – attīstības centrs

Aizkraukles novada Kokneses pagastā

pedagogu profesionālās kvalifikācijas pilnveides kursi A ( 8 st.)

"Labbūtības veicināšana izglītības procesā vardarbības risku novēršanā, stratēģijas izglītojamo uzvedības vadīšanai un korekcijai"

Saskaņots Aizkraukles novada izglītības pārvaldē 2024.gada 28.martā. Saskaņojuma Nr. 1.6/N/24/16

Mērķauditorija:  Vispārizglītojošo izglītības iestāžu pedagogi, sociālie pedagogi, speciālās izglītības skolotāji, speciālie pedagogi, izglītības psihologi.

Kursu programmas lektori:

Inese Svence, Kokneses pamatskolas – attīstības centra direktora vietniece metodiskajā darbā, speciālais pedagogs.

Ineta Gerasimova, Kokneses pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķe,speciālās izglītības skolotāja.

 Kursu tēmas:

  • Pedagogu labbūtība kā izglītības ilgtspējas pamats. Labbūtības ceļakarte un atbalsts psihoemocionālās veselības veicināšanai izglītības iestādēs.

Labbūtības jēdziens izglītības ilgtspējas aspektā. Sociāli emocionālā mācīšanās. Labbūtības ceļakarte – labsajūtas nodrošināšanas plāns izglītības iestādes kopienai. Apzinātība, tās būtība un nozīme personīgajā labbūtībā, emocijas, to rašanās un ietekme, cieņpilna attieksme un komunikācija, empātija un pašatbildība, domāšanas instrumenti spriedzes un trauksmes mazināšanai, motivācijas un pašmotivācijas pieejas.

  • Vardarbības riski izglītības vidē – to novēršana un risinājumi. Uzvedību ietekmējošie faktori un izpausmes veidi.

Vadlīnijas izglītības iestādēm valsts un pašvaldību resursu atbalsta efektīvai izmantošanai. Vardarbības riski izglītības vidē – to novēršana un risinājumi. Uzvedību veidojošie mehānismi un ietekmējošie faktori. Destruktīva, agresīva, neadekvāta, negatīva (nevēlama, nepiemērota, neatbilstoša) uzvedība, tās izpausmes veidi. Konfliktus izraisoša/vardarbīga uzvedība un to novēršanas risinājumi.

  • Agresīva uzvedība, tās cēloņi un korekcijas iespējas izglītības iestādē. Atbalsts pozitīvai uzvedībai.

Agresīva uzvedība, tās cēloņi, veidošanās mehānismi. Impulsu kontroles grūtības, palīdzības iespējas un stratēģijas. Atbalsts pozitīvai uzvedībai. Agresijas korekcijas darba vadlīnijas, preventīvie pasākumi. Izglītojamā agresijas korekcijas iespējas izglītības iestādē.

  • Uzvedības problēmu un vardarbības risku novēršanas iespējas izglītības iestādē. Kompleksās korekcijas principi.

Negatīvas (agresīvas, vardarbīgas) uzvedības novēršanas un pārtraukšanas pedagoģiskās stratēģijas. Uzvedības problēmu risināšanas iespējas. Izglītības iestādes rīcība situācijās, kad izglītojamais ar savu uzvedību traucē mācību procesu vai apdraud savu vai citu personu drošību, veselību vai dzīvību. Pozitīvas uzvedības vadīšanas taktikas, problēmu pārvarēšanas un sadarbības veicināšanas metodes. Atbalsta komandas darbs, prasību konsekvence un to ievērošanas nosacījumi.

  • Atbalstoša izglītības vide, institūciju savstarpēja sadarbība, pedagogu un izglītojamo labbūtība – atbalsts drošas izglītības iestādes kopienas veidošanā.

Droša izglītības vide – nozīmīgs faktors izglītības iestādes kopienas labbūtības veicināšanā. Cieņpilnas pedagogu savstarpējās attiecības. Emocionāla vardarbība, tās novēršanas risinājumi. Pašvērtējuma adekvātuma un pašapziņas pozitīvās dinamikas nozīme. Atbalsta iespējas ikvienam, kurš saskaras ar vardarbības riskiem izglītības iestādē. Konfliktu rašanās iespēju mazināšana vai novēršana, konfliktu konstruktīva atrisināšanu starp likumiskajiem pārstāvjiem un pedagogu/izglītības iestādi.

Pieteikšanās kursiem rakstot uz e-pastu inese.svence@aizkraukle.lv

PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top