Pamazām kokos lapas sāk zaudēt savu vasarīgo sulīgumu, zaļā krāsa lēnām pārtop dzeltenā vai sarkanīgā tonī. Kaut kur iztālēm vēsais rudens vējš traucas pāri koku galotnēm, paķerot sev paspārnē putnus. Klāt rudens, klāt jaunais mācību gads – skolā aicinoši sāk skanēt zvans.
Kā bišu spietā lieli un mazi skolēni, rokās cieši turot rudenīgo puķu pušķus, ierodas Kokneses internātpamatskolā – attīstības centrā, kur tos laipni sagaida skolotāji un skolas darbinieki. Skolā – centrā šogad mācības uzsāk 114 skolēni 11 dažādās izglītības programmās. Mazos pirmās klases ķiparus šajā dienā pavada 9. klases skolēni, lai kopīgi iezvanītu jauno mācību gadu. Pedagogu kolektīvam šajā mācību gadā pievienojas četri kolēģi – Imants Ungurs, Vija Popoviča, Anete Lasmane, Ilze Garkakle.
Lasīt visu ziņu (15)Kokneses internātpamatskolā – attīstības centrā no 13. līdz 19. maijam viesojās pieci pedagogi no Jaagu pamatskolas Viljandi, Igaunijā. Šī bija NORDPLUS Junior projekta „Skolotāju starptautiskā sadarbība un pieredzes apmaiņa” ceturtā – noslēdzošā aktivitāte. Projekta vizītes tika organizētas tā, lai pēc iespējas vairāk pedagogu iepazītos ar partneru valsts skolu pieredzi darbā ar bērniem speciālajās izglītības programmās.
Lasīt visu ziņu (6)2013. gada 8. maijā Kokneses internātpamatskolā – attīstības centrā pulcējās speciālo un vispārējās izglītības iestāžu pedagogi no visas Latvijas uz Zemgales novada skolotāju konferenci „Mācīt mūsdienīgi – inovācijas izglītības procesā”.
Pedagoģijas doktore E. Krastiņa konferences dalībniekus iepazīstināja ar inovāciju nozīmību kvalitatīva izglītības procesa nodrošināšanā. VISC projekta „Izglītojamo ar funkcionāliem traucējumiem atbalsta sistēmas izveide” eksperte, pedagoģijas maģistre A. Krauce dalījās pieredzē par planšetdatoru izmantošanu mūsdienīgā mācību procesā. Ar jaunāko tehnoloģiju palīdzību un interaktīvām metodēm iespējams padarīt mācīšanas un mācīšanās procesu interesantāku un efektīvāku. Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra skolotāja L. Kraukle stāstīja par eTwinning projektiem un to izmantošanu mācību stundā. Kolektīvās inteliģences Izpētes centra dibinātājs un pētnieks M. Jansons iepazīstināja ar spēles izglītojošo funkciju realizējot inovatīvu mācīšanu un mācīšanos.
Lasīt visu ziņu (5)22.martā pieci Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra pedagogi devās otrā braucienā uz Igauniju, lai, NORDPLUS Junior projekta „Skolotāju starptautiskā sadarbība un pieredzes apmaiņa” trešā aktivitātes ietvaros, turpinātu profesionālo sadarbību ar Jaagu pamatskolu Viljandi.
Lasīt visu ziņu (31)21. martā Kokneses internātpamatskolas – attīstības centra pedagogi, lai dalītos pieredzē, pulcējās metodiskajā sanāksmē – praktikumā „Inovatīvo darba formu realizācija mācību stundā”, kurā iepazīstināja ar savām veidotajām didaktiskajām spēlēm, interaktīvajām darba lapām, alternatīvām audzināšanas nodarbībām un darba metodēm, nepublicētu autorprogrammu, metodiskajiem materiāliem un metodēm kā no koksnes atgriezumiem izgatavot saimniecībā noderīgas lietas. Noslēgumā skolotāji, kopīgā balsojumā, izvēlējās labāko ideju autorus, kuri saņēma veicināšanas balvas.
Lasīt visu ziņu (6)Mūsdienīgs mācību process vairs nav iedomājamas bez tehnoloģijām, kas dažādo mācību stundas, ļaujot izmantot interaktīvas mācību metodes, kā arī sekmē skolēnu iesaistīšanos mācību procesā, attīsta sadarbošanās prasmes, veido pozitīvas emocijas, motivē skolēnus aktīvai un radošai darbībai.
Lasīt visu ziņu (2)Pirmo reizi Kokneses internātpamatskolā - attīstības centrā tika īstenota lasīšanas veicināšanas programma „Bērnu un jauniešu žūrija 2012”. No novembra mēneša skolēni varēja lasīt grāmatas, kas bija iekļautas 2012. gada Bērnu žūrijā.
Lasīšanas veicināšanas programmā piedalījās 13 skolēni- Bērnu žūrijas eksperti no 2. – 9. klasei, izlasot 41 grāmatu. Audzēkņi grāmatas lasīja patstāvīgi, dažiem otrās klases skolēniem palīdzēja internāta skolotāji. Pēc grāmatu izlasīšanas bērni aizpildīja anketas, kas tika nosūtītas uz LNB Bērnu literatūras centru, kur tiek apkopota informācija no vairāk kā 500 Latvijas bibliotēkām.
Lasīt visu ziņu