Lapas karte
Kokneses pamatskola - attīstības centrs

Attīstības centrs

Ciemos pie kolēģiem Ērgļu vidusskolā

24.11.2023

ergli.jpgArvien vairāk bērnu ar speciālām vajadzībām Latvijā mācās vispārizglītojošajās skolās. Izglītības likums nosaka, ka ikvienam bērnam ir tiesības uz kvalitatīvu un iekļaujošu izglītību, kurā tiek nodrošinātas visu skolēnu daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācību procesā un samazinot iespējas būt izslēgtiem no izglītības ieguves procesa – visi skolēni mācās atbilstoši savām spējām un attīstības līmenim, saņem atbilstošu palīdzību mācību satura apguvē un jūtas labi.

Lasīt visu ziņu

Eiropas pieredze nākotnes skolai

13.11.2023

20231109erasmusseminars.jpgerasmus-logo.jpgValsts izglītības attīstības aģentūra 2023. gada 9. novembrī rīkoja Erasmus+ programmas Pamatdarbības (KA1) Tematiskās uzraudzības klātienes semināru organizācijām ar Erasmus akreditāciju skolu, profesionālajā un pieaugušo izglītībā “Erasmus kvalitātes standarti – priekšnosacījums kvalitatīvu mācību mobilitātes projektu īstenošanai”. Semināru atklāja Liene Cauna,  Erasmus+ programmas departamenta Mācību mobilitātes nodaļas vecākā eksperte, iepazīstinot ar  akreditēto organizāciju aptaujas rezultātiem, savukārt, Michał Pachocki, Polijas Erasmus+ nacionālās aģentūras pārstāvis, dalījās pieredzē par daudzveidīgu kvalitātes aspektu ietekmi uz  mobilitāšu projektiem. Jautājumus par Erasmus kvalitātes standartiem un akreditācijas būtiskiem īstenošanas aspektiem aktualizēja Katrīna Kudiņa un Laima Jaunsubrēna, Erasmus+ programmas departamenta Mācību mobilitātes nodaļas vecākās ekspertes. Strādājot darba grupās, izglītības iestāžu pārstāvji dalījās pieredzē, dibināja jaunus kontaktus un diskutēja par Erasmus kvalitātes standartu pamatprincipu ieviešanu, aktivitāšu labu pārvaldību, mācību rezultātu noteikšanu un izvērtēšanu, mobilitātes rezultātu integrēšanu organizācijas darbā un rezultātu izplatīšanu.

Lasīt visu ziņu

Dalāmies pieredzē par lasītprasmes veicināšanas iespējām

27.10.2023

3954588062944142034708943760009567869897164n.jpgLasītprasmes apguve ir viens no bērnu izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem. Lielākoties bērni apgūst lasīšanas pamatus jau sākumskolā, tomēr līdz lasīšanai ar prieku un izpratni ejams grūts ceļš. Lasītprasme tiek skatīta kā visaptveroša spēja izprast, izmantot un pārdomāt rakstu valodas formas, lai iegūtu personīgo un sociālo piepildījumu. Lasītprasme ir spēja atveidot skaņas ar burtiem, savienot burtus vārdos, uztvert, izprast, analizēt un novērtēt rakstītu tekstu, apzināties lasīšanas mērķi un izvēlēties atbilstošu lasīšanas veidu. Tās apguve ir viens no bērna izglītošanas un attīstīšanas svarīgākajiem priekšnoteikumiem, kas attīstās pirmsskolas un sākumskolas posmā.

Lasīt visu ziņu galerija (3)

Atbalsts izglītojamiem un sadarbība ar vecākiem kvalitatīvas iekļaujošas izglītības nodrošināšanā

20.10.2023

seminars-madona.jpgIekļaujoša izglītība ANO vadlīnijās tiek definēta kā process, kurā tiek apmierinātas visu izglītojamo daudzveidīgās vajadzības, palielinot ikviena līdzdalības iespējas mācībās, kultūrā un dažādu sociālo kopienu dzīvē. Organizējot iekļaujošu izglītības procesu, ir svarīgi atcerēties, ka tā centrā ir skolēns, kurš mācās domāt, sadarboties un meklēt atbildes atbilstoši savām spējām, attīstības līmenim un veselības stāvoklim. 2023.gada 18.oktobrī Kokneses pamatskolas  - attīstības centra direktores vietniece metodiskajā darbā I.Svence un metodiķe I.Gerasimova viesojās Madonas novada izglītības pārvaldē, lai kopā ar skolu vadītājiem un atbalsta speciālistiem pārrunātu aktualitātes par mācību procesa organizēšanu izglītojamiem ar speciālām vajadzībām, individuālo plānu veidošanu, atbalsta sniegšanas iespējām. Kā vienu no svarīgākajiem jautājumiem skolu ikdienas darbā semināra dalībnieki norādīja komunikācijas grūtības ar vecākiem, viņu nevēlēšanos iesaistīties un visas atbildības “novelšanu” uz izglītības iestādi. Tādēļ lektores iepazīstināja ar iespējamajiem risinājumiem sadarbības uzlabošanai un sniedza praktiskus ieteikumus sarunas ar vecākiem veidošanai, akcentējot bērna sasniegumus un nepieciešamo rīcību problēmu novēršanā.

Lasīt visu ziņu

Metodiskā diena Dignājas pamatskolas pedagogiem

10.10.2023

20231006dignajametdien.jpgIekļaujoša izglītība ir viens no būtiskākajiem mūsdienīgas pieejas principiem, uz kā balstās kvalitatīvas izglītības nodrošināšana, mācību satura plānošana un īstenošana skolā. Tādēļ ir svarīgi novērtēt skolēnu dažādās mācīšanās vajadzības, sniegt viņiem nepieciešamo atbalstu, izmantojot daudzveidīgas metodes un veidojot drošu un atbalstošu skolas vidi. Individuāla pieeja katram bērnam ir svarīgs nosacījums, lai nodrošinātu izglītošanās iespējas visiem bērniem, radot labvēlīgus apstākļus vispusīgai attīstībai, zināšanu un prasmju apguvei.

Lasīt visu ziņu
PASĀKUMU KALENDĀRS
<>
back to top